Ağustos 25, 2006

Türk Elişininden Örnekler

Hepinizin bildiği gibi atalarımızdan bugüne aktarabildiğimiz çeşitli elişleri arasında iğne oyası oldukça iyi bilinen bir teknik. Yukarıda gördüğünüz Tablo bir Tokatlı hanımın elinden çıkmış farklı bir çalışma. Ben bu özgün çalışmadaki motifi Gelinciğe benzettim. İkinci fotoğrafdaki bürümcük üzerine işlenmiş bir iğne oyası ve bunu geçmişte büyüklerimiz iç giysi olarak değerlendirirlermiş. Günümüzde dış giysi olarak da kullanılabilir. İğne oyalarının kumaş üzerine yapılmasına acıyorum. Kumaşlar eskiyor ama oyalar eskimiyor, bu kadar emeğin atılmasına da hiç gönlüm razı olmuyor. Hepinize çok iyi bir hafta sonu diliyorum ve gelecek haftanın ayrı ayrı güzelliklerle dolu olarak geçmesini umut ediyorum sevgili arkadaşlar. Posted by Picasa

Hiç yorum yok: